Hyvää Syksyä 2018 Kaikille Sydänystäville!

Tukiaseman toiminta Onnensillassa syksyllä:

21.11.2018 klo 17.00-19.00 Liikuntasihteeri Katarina Norrena Hyvinkään kaupungin liikuntapalveluista pitää luennon liikunnasta ja hyvinvoinnista.

11.12.2018 Pikkujoulu klo 15-18 Ravintola Harlekiinissa. Jäseniltä jouluruoka 25 €. Ohjelmassa mm. puheenjohtajan tervehdys, Elvi Tommolan ja Sinikka Lehdon runo- ja musiikkiesitys sekä mahdollisesti Eilan Koivun murre jouluevankeliumi. Tiedustelut Marja-Leena Eerikäinen ja Eila Raitala.

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Tervetuloa mukaan tilaisuuksiin!

Virkistystä ja voimaa luonnosta syksyllä!

KULTTUURIA SYDÄMELLE -kerho aloittaa tammikuussa 2019

Kulttuuria sydämelle –kerhon aloituskokoontuminen Ke 28.11.2018 klo 17–19 Onnensilta, Palkkisilta, Siltakatu 6

Kerhon tarkoituksena on antaa osallistujilleen virikkeitä, voimia ja mielen vireyttä kulttuurista sekä edistää terveyttä. Oletko halunnut lähteä erilaisiin kulttuuritapahtumiin, mutta kaveri tai rohkeus on puuttunut?

Lippujen tilaaminen on hankalaa tms.

Tule mukaan tutustumisretkelle eri kulttuurialojen tapahtumiin, kokemaan uutta,  keskustelemaan kuulemastasi ja näkemästäsi.

Ryhmän maksimikoko on 25 henkeä, jonka odotetaan olevan  sama koko kevätkauden.

Kevään ohjelman näet täältä

Tiedustelut ja ilmoittautumiset Marjatta Toivonen, puh.040 749 2982 tai marjatta.toivonen@pp2.inet.fi.

TULE  KOE  NÄE  KUULE JA VIRKISTY

Hyvinkään Sydänyhdistys ry on vastaanottanut Sydänliitolta vuoden 2018 Järjestöpalkintona Kipinä-palkinnon. Palkinnon perusteena on uusi idea, joka voi sytyttää suuremmankin palon. Palkinnot jakoi Sydänliiton pj, Eduskunnan puhemies Paula Risikko ja palkinnon vastaanotti Hyvinkään Sydänyhdistys ry:n pj Lahja Perttula. Linkki palkinnon esittelyyn: Kipinä-palkinto

Yhdistyksemme hakee henkilöitä vertaistukitoimintaan, haluaisitko sinä toimia tukihenkilönä? Lisää tietoa asiasta Aloitus-sivulla. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit asiasta.

Huomioithan, että Sydänliiton Jäsenmaksu tulee ensimmäisen Sydänlehden välissä edellisvuoden tapaan. Linkki Sydänliiton sivulle

Aikaisempia tapahtumia:

07.11.2018 Innostu itsestäsi! Elämäntapamuutoksien haasteet ja mahdollisuudet. Etelä-Suomen Sydänpiiristä terveydenedistäjä, Tmt, sh Päivi Ronkainen.

24.10.2018 Lääkitysturvallisuus, proviisori Susanna Miettinen Jokelan apteekista.

10.10.2018 Verenpaineen-, kehon koostumuksen, vyötärön ympäryksen ja kolestrolin mittaukset. Sh Marika Vänskä Etelä-Suomen Sydänpiiristä mittasi kolesterolin.

29.9.2018 klo 10.00-14.00 Maailman Sydänpäivän merkeissä Ruskaretki Iso-Karhulammelle Usmiin, Yhteistyökumppani Hyvinkään Latu tarjosi nokipannukahvit nuotiolla.

26.09.2018 Hämeenlinnan Sydänsairaalan järjestämä luentotilaisuus Hyvinkääsalissa,  Suomen Kardiologisen seuran puheenjohtaja, kardiologian erikoislääkäri Essi Ryödi luennoi sydämen läppävioista ja niiden hoidosta.

12.09.2018 Sydän sairastaa-uskallanko matkaan lentäen. Etelä-Suomen Sydänpiiristä terveydenedistäjä, sairaanhoitaja Marika Vänskä.

SYDÄNVIIKKOA VIETETTIIN 15.-22.04.2018. Teemana viikolle oli: ulkoilu voimavarojen vahvistajana. Viikkoa toteutettiin yhteistyössä Laurean opiskelijoiden, koulun, apteekkien, Hyvinkään Ladun ja Hyvinkään seurakunnan kanssa.

22.04.2018 LUONTO JA - EVÄSRETKI PIILOLAMMELLE, Nuotiopaikalla retki- ja luontotietoutta, makkaran- ja tikkupullien paistoa sekä Piilolammen kierto. Yhteistyössä Hyvinkään Ladun kanssa.

18.04.2018 Peruskoulun 3-4 luokkalaisille pidettiin Pumppupolku-tapahtuma Puolimatkan koululla.

18.04.2018 Prisma-tapahtuma, jossa verenpaineen-, vyötärön- ja kolesterolin mittausta  ja ohjausta.

17.04.2018 Kardiologi Jyrki Lilleberg luennoi sepelvaltimotaudin hoidosta. Luentotilaisuus Laurean Rauhala-salissa, yhteistyössä Hyvinkään Opiston kanssa.

15.04.2018 Hyvinkään kirkossa sydänkirkko yhdessä seurakunnan toimijoiden kanssa.  Tilaisuudessa esiintyivät Hyvinkään Mieslaulajat.

Palveleva sydänpuhelin

Sydänmessut olivat 7.9.2013 Tapiolassa. Messuilla esiteltiin Mehiläisen sydäntutkimusyksikön toimintaa. Esille tuli kaikille käytettävissä oleva palveleva sydänpuhelin, tarkempaa tietoa löytyy nettiosoitteesta Sydäntutkimukset

Mehiläisen kardiologit keskustelevat mielellään asiakkaiden ja lääkäreiden kanssa sydämeen liittyvistä ongelmista.

p. 010 414 4220  päivystää maanantaista torstaihin 24 tuntia ja perjantaisin klo 7.30-15.

Mehiläinen Töölö Helsingin Sairaala Pohjoinen Hesperiankatu 17 A 00260 Helsinki.

Kysy lisää

Marraskuu 2018