Hyvää Kevään odotusta 2018 Kaikille Sydänystäville!

Tukiasemailtojen kevään aiheita:

Keskiviikkona 28.03.2018 klo 17.00-19.00 Suun terveydenhoito. Suuhygienisti Pirkko Vehkakoski Hyvinkään terveyskeskuksesta.

Keskiviikkona 11.04.2018 klo 17.00-19.00 Laurean opiskelijat: ruokapäiväkirjojen palautus ja analysointi

SYDÄNVIIKON TAPAHTUMIA 15.-22.04.2018.

Teemana viikolle: ulkoilu voimavarojen vahvistajana.

Viikkoa toteutetaan yhteistyössä Laurean opiskelijoiden, koulun, apteekkien, Hyvinkään Ladun ja Hyvinkään seurakunnan kanssa

Sunnuntaina 15.04.2018 klo 10.00 Hyvinkään kirkossa sydänkirkko yhdessä seurakunnan toimijoiden kanssa. Yhdistys tarjoaa ohjelmalliset kirkkokahvit seurakuntakeskuksessa. Tilaisuudessa esiintyvät Hyvinkään Mieslaulajat.

Maanantaina 16.04.2018 10-12 Willan Kehrä apteekissa verenpaineen mittauksia ja pulssin tunnustelua sekä ohjausta. Paikalla Lahja Perttula ja Laurean opiskelijoita

Tiistaina 17.04.2018 klo 12-14 Sydänkerho; tuolijumppaa, mittauksia, opastusta, kahvit ja arpajaiset. Mittaajina ovat: Lahja Perttula, Marja-Leena Eerikäinen ja Terttu Tuominen sekä opiskelijoita.

Tiistaina 17.04.2018 klo 18.00-19.30 Kardiologi Jyrki Lilleberg luennoi sepelvaltimotaudin hoidosta. Luentotilaisuus Laurean Rauhala-salissa, yhteistyössä Hyvinkään Opiston kanssa. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Keskiviikkona 18.04.2018 klo 10-14 Prisma-tapahtuma, jossa verenpaineen-, vyötärön- ja kolesterolin mittausta  ja ohjausta. Kolesterolin mittaajana Marika Vänskä ESSP:stä. Kolesterolin mittauksesta peritään 4,-€, muut mittaukset ovat maksuttomia.

Keskiviikkona 18.04.2018 Peruskoulun 3-4 luokkalaisille pidettävä Pumppupolku-tapahtuma Puolimatkan koululla.

Torstaina 19.04.2018 klo 10-12 Kauppalankadun apteekissa verenpaineen mittauksia, pulssin tunnustelua ja ohjausta. Liisa Sillanmikko ja Laurean opiskelijoita.

Perjantaina 20.04.2018 klo 10-12  Kirjavantolpan apteekissa verenpaineen mittauksia, pulssin tunnustelua ja ohjausta. Marja-Terttu Karjanmaa.

Sunnuntaina 22.04.2018 klo 10-14 LUONTO JA - EVÄSRETKI PIILOLAMMELLE, Piilolammintie 162. Kimppakyytiä tarvitsevien ilmoittautuminen Sydänkerhossa ti 17.4 tai puhelin Marjatta Toivonen 040 7492982 perjantaihin 20.4 mennessä. Kimppakyytiä tarvitsevien kokoontuminen Onnensillan parkkipaikalla klo 9.30, Siltakatu 6. Retki toteutetaan yhteistyössä Hyvinkään Ladun kanssa. Retki on tarkoitettu heille, jotka pystyvät kävelemään maastossa.                                                                            Mukaan: sään vaatima vaatetus, kumisaappaat, mahd.kävelysauvat, omat makkarat ja juomat. Latu tarjoaa nokipannukahvit ja sydänyhdistys pullataikinan. Nuotiopaikalla retki- ja luontotietoutta, makkaran- ja tikkupullien paistoa sekä Piilolammen kierto. Ladusta yhteyshenkilö Timo Tuomainen.

Virkistystä ja voimaa luonnosta!
Sateen sattuessa retken kohteeksi vaihtuu Ladun maja ja sen ympäristö.

Tukiaseman ja sydänviikon tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Yhdistyksemme hakee henkilöitä vertaistukitoimintaan, haluaisitko sinä toimia tukihenkilönä? Lisää tietoa asiasta Aloitus-sivulla. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit asiasta.

Tervetuloa mukaan tilaisuuksiin!

Huomioithan, että Sydänliiton Jäsenmaksu tulee ensimmäisen Sydänlehden välissä edellisvuoden tapaan. Linkki Sydänliiton sivulle

Aikaisempia tapahtumia:

14.03.2018 Laurean opiskelijat: ruokapäiväkirjan pitämisen opettaminen ja ohjeistus.

14.02.2018 Lääkkeiden/luontaistuotteiden yhteisvaikutuksesta. Proviisori Mika Tulkkinen Willan Kehrä-apteekista.

31.01.2018 Tahdistimista kertomassa sairaanhoitaja Niina Elo-Korpisaari Hyvinkään sairaalan Kardiologian poliklinikalta

17.01.2018 Ravitsemusluento, ravitsemusterapeutti Tuuli Westerlund Hyvinkään sairaalasta.

22.11.2017 klo 17-19 Sydäntukiasema: Tasapainoliikuntailta, Terveystieteiden maisteri, fysioterapeutti, liikunta-asiantuntija Annukka Alapappila Sydänliitosta.

21.11.2017 Sydämen vajaatoiminnan uusi käypähoitosuositus, Kardiologi Helena Kervinen.

8.11.2017 Maallikkodefibrillaattori eli sydäniskuri tutuksi ja miten sitä käytetään. Ensiapu ja elvytys. Ensihoidon kouluttaja Topi Haikala SHARKMEDistä kouluttamassa.

25.10.2017 Tunnetko hiilihydraatit? Toiminnanjohtaja Anne Kihlman-Kitinoja Etelä-Suomen Sydänpiiristä luennoi. Laurean opiskelijat toimivat verenpaineen mittaajina.

11.10.2017. Tunnetko muistisairauden oireet? Asiantuntija, kansallisen muistiohjelman järjestöllinen toteuttaja Anita Pohjanvuori Muistiliitosta esitelmöi aiheesta.

27.09.2017 Eteisvärinäpotilaan hyvä hoito-luentokiertue, Elämää eteisvärinän kanssa, kardiologi Jyrki Lilleberg, mukana myös sairaanhoitaja ja vertaistukihenkilö. Luento järjestettiin yhteistyössä Etelä-Suomen sydänpiirin ja lääkeyhtiö Bristol-Myers Squibbin kanssa.

Palveleva sydänpuhelin

Sydänmessut olivat 7.9.2013 Tapiolassa. Messuilla esiteltiin Mehiläisen sydäntutkimusyksikön toimintaa. Esille tuli kaikille käytettävissä oleva palveleva sydänpuhelin, tarkempaa tietoa löytyy nettiosoitteesta Sydäntutkimukset

Mehiläisen kardiologit keskustelevat mielellään asiakkaiden ja lääkäreiden kanssa sydämeen liittyvistä ongelmista.

p. 010 414 4220  päivystää maanantaista torstaihin 24 tuntia ja perjantaisin klo 7.30-15.

Mehiläinen Töölö Helsingin Sairaala Pohjoinen Hesperiankatu 17 A 00260 Helsinki.

Kysy lisää

Toukokuu 2018