Hyvää Syksyä 2018 Kaikille Sydänystäville!

Tukiaseman toiminta Onnensillassa lähtee käyntiin:

Keskiviikkona 12.09.2018 klo 17.00-19.00 Sydän sairastaa-uskallanko matkaan lentäen. Etelä-Suomen Sydänpiiristä terveydenedistäjä, sairaanhoitaja Marika Vänskä.

Keskiviikkona 26.09.2018 Klo 16.00-20.00 Hämeenlinnan Sydänsairaalan järjestämä luentotilaisuus Hyvinkääsalissa, Kauppatori 1. Luento klo 17.00, Suomen Kardiologisen seuran puheenjohtaja, kardiologian erikoislääkäri Essi Ryödi luennoi sydämen läppävioista ja niiden hoidosta. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

Lauantaina 29.9.2018 klo 10.00-14.00 Maailman Sydänpäivän merkeissä Ruskaretki Iso-Karhulammelle Usmiin, Usminrinteentie, Usmisnjärven pohjoinen ranta. Retki on tarkoitettu heille, jotka pystyvät kävelemään maastossa. Omat eväät mukaan. Yhteistyökumppani  Hyvinkään Latu tarjoaa nokipannukahvit. Kimppakyytiä tarvitsevien kokoontuminen klo 9.30 Onnensillalla.

Keskiviikkona 10.10.2018 klo 17.00-19.00 Verenpaineen-, kehon koostumuksen, vyötärön ympäryksen ja kolestrolin mittaukset. Sh Marika Vänskä Etelä-Suomen Sydänpiiristä tulee mittaamaan kolesterolin.

Keskiviikkona 24.10.2018 klo 17.00-19.00 Lääkitysturvallisuus, proviisori Susanna Miettinen Jokelan apteekista.

Keskiviikkona 07.11.2018 klo 17.00-19.00 Innostu itsestäsi! Elämäntapamuutoksien haasteet ja mahdollisuudet. Etelä-Suomen Sydänpiiristä terveydenedistäjä, Tmt, sh Päivi Ronkainen.

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Tervetuloa mukaan tilaisuuksiin!

Virkistystä ja voimaa luonnosta syksyllä!

Hyvinkään Sydänyhdistys ry on vastaanottanut Sydänliitolta vuoden 2018 Järjestöpalkintona Kipinä-palkinnon. Palkinnon perusteena on uusi idea, joka voi sytyttää suuremmankin palon. Palkinnot jakoi Sydänliiton pj, Eduskunnan puhemies Paula Risikko ja palkinnon vastaanotti Hyvinkään Sydänyhdistys ry:n pj Lahja Perttula. Linkki palkinnon esittelyyn: Kipinä-palkinto

Yhdistyksemme hakee henkilöitä vertaistukitoimintaan, haluaisitko sinä toimia tukihenkilönä? Lisää tietoa asiasta Aloitus-sivulla. Ota rohkeasti yhteyttä, jos kiinnostuit asiasta.

Huomioithan, että Sydänliiton Jäsenmaksu tulee ensimmäisen Sydänlehden välissä edellisvuoden tapaan. Linkki Sydänliiton sivulle

Aikaisempia tapahtumia:

SYDÄNVIIKKOA VIETETTIIN 15.-22.04.2018. Teemana viikolle oli: ulkoilu voimavarojen vahvistajana. Viikkoa toteutettiin yhteistyössä Laurean opiskelijoiden, koulun, apteekkien, Hyvinkään Ladun ja Hyvinkään seurakunnan kanssa.

22.04.2018 LUONTO JA - EVÄSRETKI PIILOLAMMELLE, Nuotiopaikalla retki- ja luontotietoutta, makkaran- ja tikkupullien paistoa sekä Piilolammen kierto. Yhteistyössä Hyvinkään Ladun kanssa.

18.04.2018 Peruskoulun 3-4 luokkalaisille pidettiin Pumppupolku-tapahtuma Puolimatkan koululla.

18.04.2018 Prisma-tapahtuma, jossa verenpaineen-, vyötärön- ja kolesterolin mittausta  ja ohjausta.

17.04.2018 Kardiologi Jyrki Lilleberg luennoi sepelvaltimotaudin hoidosta. Luentotilaisuus Laurean Rauhala-salissa, yhteistyössä Hyvinkään Opiston kanssa.

15.04.2018 Hyvinkään kirkossa sydänkirkko yhdessä seurakunnan toimijoiden kanssa.  Tilaisuudessa esiintyivät Hyvinkään Mieslaulajat.

14.03.2018 Laurean opiskelijat: ruokapäiväkirjan pitämisen opettaminen ja ohjeistus.

14.02.2018 Lääkkeiden/luontaistuotteiden yhteisvaikutuksesta. Proviisori Mika Tulkkinen Willan Kehrä-apteekista.

31.01.2018 Tahdistimista kertomassa sairaanhoitaja Niina Elo-Korpisaari Hyvinkään sairaalan Kardiologian poliklinikalta

17.01.2018 Ravitsemusluento, ravitsemusterapeutti Tuuli Westerlund Hyvinkään sairaalasta.

Palveleva sydänpuhelin

Sydänmessut olivat 7.9.2013 Tapiolassa. Messuilla esiteltiin Mehiläisen sydäntutkimusyksikön toimintaa. Esille tuli kaikille käytettävissä oleva palveleva sydänpuhelin, tarkempaa tietoa löytyy nettiosoitteesta Sydäntutkimukset

Mehiläisen kardiologit keskustelevat mielellään asiakkaiden ja lääkäreiden kanssa sydämeen liittyvistä ongelmista.

p. 010 414 4220  päivystää maanantaista torstaihin 24 tuntia ja perjantaisin klo 7.30-15.

Mehiläinen Töölö Helsingin Sairaala Pohjoinen Hesperiankatu 17 A 00260 Helsinki.

Kysy lisää

Elokuu 2018